Reclame maken was nog nooit zo simpel

Reclame maken was nog nooit zo simpel

Vier hele goede redenen om je (bedrijfs)auto te laten bestickeren.

#blog door Raymond Zutt (Free-D-Sign)

Een nieuwbouwwijk in aanbouw. Er wordt al weken hard gewerkt en het resultaat mag er zijn. Een prestige project waar de bouwers hun vakmanschap laten zien. Maar wie zijn die bouwers? Voor de ingang van het bouwterrein staan een aantal bestelwagens zonder naam of logo. Een gemiste kans. Hoe kom ik er nu achter wie ik kan benaderen voor een volgend project?

Waarom een (bedrijfs)wagen voorzien van stickers? Omdat het de meest eenvoudige wijze van reclame maken is. Simpel dus. Je wordt gezien en herkend. Waar je ook bent, waar je ook rijdt en waar je ook geparkeerd staat. Steeds weer opnieuw.

Een paar goede redenen op een rijtje. Hele goede, al zeg ik het zelf.

1. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBR) heeft er onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat een (bedrijfs)auto gemiddeld 160.000 keer per maand wordt gezien. 160.000 keer!

Als je hier logisch over nadenkt, is dan hoge aantal contactmomenten ook eigenlijk geen verrassing. Bedrijfswagens (groot of klein) zijn altijd onderweg. Duizenden kilometers per week leggen ze af. En duizenden mensen zien ze elke dag voorbij komen. Ze vallen op. Net als wanneer jouw auto in de straat geparkeerd staat. Iedereen die er langs rijdt ziet hem tenslotte.

2. Ook reden twee komt voort uit onderzoek. Een slogan of logo op een beletterde auto wordt beter en langer onthouden dan bijvoorbeeld een boodschap in een folder of poster. De impact van een rijdend visitekaartje is dus groter dan die van een print. Het is bewezen.

3. Naar verhouding is autobestickering goedkoper dan reclame maken via drukwerk bijvoorbeeld het plaatsen van een advertentie. De eenmalige investering is dan wel hoger, maar de belettering op een (bedrijfs)auto gaat veel langer mee en belandt niet in de papierbak.

4. Autobelettering is maatwerk. Altijd. Dat betekent dat nagenoeg alles mogelijk is. Van een eenvoudig logo tot een volledige carwrap. Je kan het zo gek niet bedenken. Je kan nooit genoeg opvallen. Elk oppervlakte van de auto kan worden bestickerd, tot de ramen aan toe.

Wil je dus stiekem een oranje auto, maar in verband met de restwaarde koop je liever een witte? Dan is folie de oplossing. Of wil je de mogelijkheid om de stickers er zelf op te plakken en weer af te halen? Denk dan eens aan magneetfolie. Er zijn oneindig veel mogelijkheden. Altijd puur maatwerk.

Het dagelijkse verkeer is dus bij uitstek een plek om in korte tijd veel mensen te bereiken. Je vergroot je naamsbekendheid én geeft je visitekaartje af. Alles bij elkaar hele goede redenen om je (bedrijfs)auto te laten bestickeren. Waar wacht je dus nog op!