Veel gestelde vragen

1. Wat zijn de openingstijden?

De medewerkers van Autobestickering.nl zijn op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) telefonisch of per mail bereikbaar tussen 08.00 uur en 17.30 uur.
Maar langskomen kan natuurlijk ook. De koffie staat altijd voor je klaar!

2. Wie zorgt voor het ontwerp van de belettering?

In de offerte fase maakt Autobestickering.nl vrijblijvend een eerste ontwerp, met gepaste offerte. Indien akkoord, maken we op basis van de verdere wensen en eisen het definitieve ontwerp voor de belettering. En vragen ook hier weer akkoord op.

Autobestickering.nl zal nooit een productie starten zonder een akkoord op het definitieve ontwerp te hebben ontvangen.

3. Wat is DTP? Wat betekenen DTP-uren op mijn offerte?

DTP is een afkorting voor Desk Top Publishing. DTP, is het bewerken en opmaken van documenten. Bij Autobestickering.nl houdt dit in dat wij méér dan een standaard ontwerp voor je gaan maken of bijvoorbeeld iets geheel nieuws. Daarom kan het zijn dat er ‘DTP-uren’ doorberekend worden.

Overigens kunnen we, afgaande op de wensen en eisen een vaste projectprijs afstemmen of op basis van nacalculatie de uren doorberekenen. Je ontvangt altijd het definitieve ontwerp en/of alle noodzakelijke bestanden, zodat je ze eventueel vaker kunt inzetten voor verdere marketing doeleinden.

4. Kan de belettering ‘spookbeelden’ achterlaten na de demontage ervan?

Ja, dit kan. Onze Avery film serie is een hoogwaardige film die een UV blok heeft waardoor het zonlicht niet door de folie heen komt. Het zonlicht ‘verbleekt’ wel de lak van het voertuig maar niet de laklaag die onder de folie zit. Hierdoor kunnen er inderdaad zogenaamde ‘spookbeelden’ achterblijven. Dit is een helaas onvermijdelijke gevolg van een belettering.

5. Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren?

Om het je makkelijk te maken hebben we de exacte aanleverspecificaties op een rij gezet.

6. Ik wil graag reflecterende bestickering. Kan dat?

Ja! Reflecterende folie is vooral bekend van voertuigen van bijvoorbeeld de politie, brandweer en ambulances. Daarnaast wordt reflecterende bestickering aangebracht als lijn-, contour of veiligheidsmarkering. Onze Avery reflective serie heeft een goedkeuring volgens de Europese norm ECE 104 voor op de weg.

7. Moet ik mijn voertuig opnieuw registreren als deze een andere kleur krijgt?

Ja, het is wettelijk verplicht dat wanneer een voertuig van kleur wijzigt dat dit wordt aangegeven bij het RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer). Als je auto een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hier zijn overigens geen kosten aan verbonden.

Kijk voor de voorwaarden en meer info op www.rdw.nl. Dit geldt overigens niet voor bedrijfsauto’s.

8. Kan ik de stickers zelf plakken?

Dat kan, alleen adviseren wij je het niet te doen. Onze mensen verstaan hun vak als geen ander. Je weet zeker dat we de montage goed doen. Bovendien moet je er rekening mee houden dat wanneer je zelf aan de slag gaat, de garantie(s) op de stickers niet meer gelden. Simpelweg omdat wij geen invloed kunnen uitoefenen op zelf gemonteerde materialen.

Mocht je het zelf leuk vinden om te gaan plakken (wat wij uiteraard als geen ander begrijpen), volg dan onze plakinstructie.

9. Hoe moet ik het voertuig aanleveren voordat hij bestickerd gaat worden?

Schoon en zo droog mogelijk, dat is het beste.

10. Zorgt Autobestickering.nl voor vervangend vervoer?

Nee. In overleg kunnen we wellicht iets voor je betekenen, maar in principe zorg je er zelf voor dat het voertuig gebracht en opgehaald wordt. En ben je dus zelf verantwoordelijk voor je eigen heen- en terugreis.

11. Kan ik mijn afspraak annuleren of verzetten? Kan ik de gehele opdracht annuleren?

Verhinderd voor de afspraak? Geef dan uiterlijk 24 uur van te voren schriftelijk of telefonisch de annulering door. Doet u dit niet, dan brengen wij de kosten voor de verloren tijd in de planning van die dag alsnog in rekening. Uitzonderingen hierop worden in onderling overleg besproken.

12. Kan ik bestaande belettering laten demonteren?

Ja, autobestickering.nl kan de bestaande belettering altijd demonteren.

Wanneer deze belettering niet door onszelf is aangebracht, brengen wij hiervoor ons uurtarief in rekening. Wij hebben namelijk geen kennis van de kwaliteit en specificaties van de ‘oude’ belettering en kunnen niet inschatten hoelang een demontage gaat duren.

Indien de bestaande belettering wel door autobestickering.nl is aangebracht dan brengen wij het demonteren in een projectprijs aan.

Uiteraard kun je ook zelf aan de slag. Houd er dan wel rekening mee dat het voertuig altijd zonder lijmresten moet worden afgeleverd. Ons advies is dan ook om bij de demontage gebruik te maken van een heater (een soort hetelucht blower).

stap 1 : verwarm de folie even goed (niet te heet) en trek de folie er langzaam vanaf
stap 2 : eventuele lijmresten verwijderen met lijmverwijderaar (bij ons te bestellen)

Let wel dat er altijd ‘spookbeelden’ kunnen achterblijven.

13. Zijn er speciale wasvoorschriften na de belettering?

Na het aanbrengen van de belettering adviseren wij om twee tot drie weken te wachten met autowassen. Overigens is het wassen van een voertuig door een wasstraat altijd op eigen risico.

14. Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik in contact komen met autobestickering.nl?

De contactgegevens van onze, door Sibon, erkende signbedrijven zijn allemaal te vinden op de website : contactgegevens.

Geen haast? Vul het contactformulier in en we bellen je binnen 24 uur terug. Altijd.
Spoed? Geef ons dan een belletje, we staan je graag te woord op werkdagen tussen 08.00 uur en 17.30 uur.